Naš blog

Pravilnik o PDV-u

U Sl.glasniku 37/21 Republike Srbije, objavljen je novi Pravilnik o PDV-u.

Šta se sve to menja kod poreza na dodatu vrednost od 1.7.2021.godine?

Novim pravilnikom se dodatno definišu pitanja pdv-a npr. oko:

  • Predaje dobara na osnovu ugovora o lizingu/zakupu,
  • Uzimanje dobara iz poslovne imovine i svaki drugi vid prometa bez naknade,
  • Upotreba dobara i pružanje usluga iz čl. 5 Zakona,
  • Postupak zamene dobara u garantnom roku,
  • Reklamni materijali i drugi pokloni manje vrednosti,
  • Sekundarne sirovine,
  • Dobra i usluge iz oblasti gradjevinarstva, a vezano za čl. 10 Zakona,
  • Način i postupak odobravanja punomoćstva iz čl.10a Zakona,
  • Prevozna sredstva iz čl.12 Zakona,
  • Usluga predaje jela i pića na licu mesta za konzumaciju,
  • Usluge telekomunikacije,
  • Usluge u vezi sa nepokretnostima iz čl.12 Zakona,
  • Usluge pružene el. putem i još dosta toga…
Ko sve može bez fiskalne kase?

Novom Uredbom Vlade Republike Srbije, koja je objavljena u Sl.glasniku RS br. 32/21 smanjen je broj obveznika – delatnosti koje se mogu obavljati bez obaveze da to čine preko fiskalne kase.

Uredba se primenjuje počev od 1.1.2022.godine.

Fiskalne kase i dalje po novoj Uredbi, nisu potrebne za delatnosti:

49.31Градски и приградски копнени превоз путника;
49.32Такси превоз;
52.21Услужне делатности у копненом саобраћају;
53.10Поштанске активности јавног сервиса;
61Телекомуникације;
64Финансијске услуге, осим осигурања и пензијских фондова;
65Осигурање, реосигурање и пензијски фондови, осим обавезног социјалног осигурања;
66Помоћне делатности у пружању финансијских услуга и осигурању;
69.10Правни послови изузев активности јавних бележника и извршитеља;
75.00Ветеринарске делатности – Примарна теренска здравствена заштита животиња, послови из Програма мера здравствене заштите животиња, послови дезинфекције и дератизације у објектима у којима се држе и узгајају животиње и активности на спречавању појављивања, ширења и сузбијања заразних болести животиња;
84.30Обавезно социјално осигурање;
85Образовање, осим делатности из гране 85.5 – Остало образовање;
86Здравствене делатности – здравствене услуге које се обезбеђују из средстава обавезног здравственог осигурања;
87Социјална заштита са смештајем;
88Социјална заштита без смештаја;
94.91Делатност верских организација.
47.99Остала трговина на мало изван продавница, тезги и пијаца – продаја преко путујућих продаваца – улична продаја сладоледа, лозова, кокица и штампе – колпортери;
96.09Остале непоменуте личне услужне делатности – активност чистача ципела, носача, лица за наплату паркирања аутомобила.
Rad sa fiskalnom kasom dnevni izveštaj i „depozit u kasi“

Saglasno članu 13. Zakona o fiskalnim kasama („Sl. glasnik RS“, br. 135/04, u daljem tekstu: Zakon), dnevni izveštaj je fiskalni dokument koji je obveznik dužan da formira i štampa jednom dnevno, na kraju rada. U dnevnom izveštaju se evidentiraju totali prometa dobara i usluga iz svih fiskalnih isečaka zabeleženih u operativnoj memoriji, sačinjenim od trenutka formiranja prethodnog dnevnog izveštaja. Dnevni izveštaj pored ostalih podataka sadrži sledeće podatke: broj, dan, mesec, godinu, sat, minut i tip reseta od sačinjavanja prethodnog dnevnog izveštaja do sačinjevanja tekućeg dnevnog izveštaja, vrednost ukupnog prometa dobara i usluga u izveštajnom periodu, kao i dan, mesec, godinu, sat i minut sačinjavanja dnevnog izveštaja.

Članom 15. Zakona propisano je da je presek stanja fiskalni dokument koji se formira i štampa po potrebi, na zahtev Poreske uprave ili za potrebe obveznika, u kome se evidentiraju totali prometa dobara i usluga, kao i totali sredstava plaćanja (gotovina, ček i kartica) iz svih formiranih i odštampanih fiskalnih isečaka fiskalne kase, od trenutka formiranja i štampanja prethodnog dnevnog izveštaja iz fiskalne kase. Prema tome, u skladu sa prethodno navedenim odredbama Zakona, dnevni izveštaj je dokument kojim se evidentira total prometa dobara i usluga (gotovina, ček, kartica) po svim fiskalnim isečcima izdatim od momenta formiranja prethodnog dnevnog izveštaja i samim tim služi i kao dokument o ostvarenom prometu i u gotovom novcu.

Pri tome, presek stanja je dokument po kome se vrši kontrola totala evidentiranih prometa dobara i usluga, kao i totala sredstava plaćanja (gotovina, ček i kartica) iz svih formiranih i odštampanih fiskalnih isečaka fiskalne kase, od trenutka formiranja i štampanja prethodnog dnevnog izveštaja iz fiskalne kase i kao takav, pored ostalog, služi i za usaglašavanje stanja gotovine u kasi sa evidentiranim prometom po osnovu evidentiranog sredstva plaćanja „gotovina“. Saglasno prethodno navedenom, stanje evidentiranog prometa dobara i usluga mora se slagati sa stanjem u kasi po svim osnovama plaćanja.

Depozit u kasi“ odnosno obezbeđivanja gotovog novca za vraćanje kusura na početku radnog dana

Kada je u pitanju način obezbeđenja „depozita u kasi“ podizanjem gotovog novca sa računa lica koja obavlja delatnost, Ministarstvo finansija je mišljenja da su obveznici dužni da se u svemu pridržavaju stavova koji su izneti u mišljenju Narodne banke Srbije – Sektora za platni promet, broj: VI-912/3/10 DV, od 23. novembra 2010. godine.

To znači da, u konkretnom slučaju, privredni subjekt može sa svog računa da podigne gotov novac za „depozit u kasi“, odnosno za obezbeđivanje gotovog novca na početku radnog dana i da ga koristi za vraćanje kusura, s tim što zatečena količina gotovog novca u kasi ne sme biti veća od zbira evidentiranog prometa u gotovom novcu u prethodnom dnevnom izveštaju (ako pazar nije predat), iznosa gotovog novca podignutog za „depozit u kasi“ i evidentiranog prometa u gotovom novcu u formiranom preseku stanja.

Takođe,  privredni subjekt može deo gotovog novca evidentiranog u prethodnom dnevnom izveštaju koristiti za vraćanje kusura na početku sledećeg radnog dana, s tim što zatečena količina gotovog novca u kasi ne sme biti veća od zbira evidentiranog prometa u gotovom novcu u prethodnom dnevnom izveštaju i evidentiranog prometa u gotovom novcu u formiranom preseku stanja.

Novi obrasci preko E-poreza

Poreska uprava Republike Srbije, objavila je 4.januara 2021. godine da je omogućila podnošenje još 3 nova obrasca putem svog portala.

Obrasci koji će se moći podnositi i u elektronskom obliku od 1.1.2020, su:

  • Zahtev za povraćaj pogrešno ili više uplaćenih poreza
  • Obaveštenja preduzetnika ili preduzetnika-poljoprivrednika o opredeljenju na ličnu zaradu.
  • Obaveštenje o prometu sekundarnih sirovina, poljoprivrednih, šumskih proizvoda i poljoprivrednih usluga.

Izvor: www.purs.gov.rs.

Dobro došli!

Naš portal www.knjigovodjaonline.rs je isključivo zamišljen i namenjen kao alat – online servis za podršku u poslovanju.

Našim klijentima pruža pre svega online usluge knjigovodstva, poreskog savetovanja, administracije i svega što je potrebno za brže, lakše i uspešnije poslovanje, koristeći savremene informacione tehnologije, na taj štedeći obostrano vreme.

Naš rad se ogleda u konstantnom praćenju propisa, obaveštavanju naših klijenata, kao i obavljanju dnevnih obaveza u ime našeg klijenta oko papirologije.

Tvoj knjigovodjaonline team!